2010-01-12

Kompletteringar

Ibland är en bruksanvisning eller en del försvunnen eller trasig till något som jag köpt. Ibland behöver jag komplettera något gammalt. Om jag då kontaktar företaget som producerat varan och frågar hur jag kan få tag på det som saknas, så förväntar jag mig ett svar. I bästa fall även bruksanvisningen eller delen. Det får jag inte alltid. Det är dåligt.

Så här har det gått för mig:
  • IKEA: skruvar -- svar direkt och skruvar hemskickade utan kostnad
  • FM Mattsson: liten plastplopp till kran -- svar direkt och plopp hemskickad utan kostnad
  • Bosch: bruksanvisning till tvättmaskin -- svar direkt men 150 kronor i kostnad för hemskickande. Dåligt!
  • Aspen: dämpare till badrumsskåp -- svar direkt och dämpare hemskickade utan kostnad
  • Electrolux: grönsakslåda och glödlampor till kyl-/frysskåp -- inget svar. Skäms!